петък, 22 декември 2017 г.

За мечтите...

Мечти

Във полето снежна буря
вае своите мечти,
а във къщичка наблизо
буйно огънче гори.

До огнището на топло
двама тихичко седят,
погледите замечтано
още планове кроят.

В старостта челата свели,
но очите им блестят,
и мечтите закъснели
чудни мостове строят.

Млади, буйни, работливи
бяха двамата преди.
Младостта я няма вече,
само любовта стои…

и мечтите. Да, мечтите,
за какво им служат те?
Но животът със мечтите
има сили да тече.



Пробуждане

Събуждам се сутрин и виждам света
с очите на ярък мечтател
и мисля, че трябва да бъда сега
аз също така и деятел.
                                                                         
Аз искам мостове да построя
по тях за да мога да тичам,
мечтите си искам да сътворя
и всичко, което обичам.

Събуждам се сутрин и виждам света
с очите на буден мислител,
и мисля че трябва да бъда сега
аз също така и градител.

Аз искам да мога да изградя
най-чудната моя обител
и в нея доброто да съхраня
да бъда аз негов пазител.

И пошлост, омраза - все грозни неща,
злините да сложа в кутия, 
как искам от тях да се отърва,
заключа в най-тъмна килия.

Събуждам се сутрин и виждам света
с очите на мъдър учител,
но имам да уча аз много сега –
да бъда най-щедър дарител.

И обич, и радост ще подаря
на всеки, но не и двуличен,
и верни приятели ще подкрепя,
а също и някой различен.

Събуждам се сутрин и виждам света
с очите на страстен любител, 
на всичко красиво що има в света
ще съм негов аз покровител.



Бялата лодка

Седя аз сама край брега на река,
край нейните мътни води
и чакам да видя дали  след дъжда
ще плават по нея мечти.

Аз чакам, реката избистря се цяла
и блясъкът в нея струи, 
и ето, придвижва се с лодчица бяла
това, що аз търсих преди.

Аз чакам, а лодката спуска се плавно
към кея, на който седя, 
протягам ръка и привличам я жадно,
и в нея се качвам сега.

Не чакам, а бързо понасям се славно
по чистите, бистри води
към друго пристанище, още незнайно,
прегърнала своите мечти.



Достатъчно ли е

Достатъчно дълго ли чака преди
надежди големи да имаш, 
за бъдеще светло, с най-чудни мечти
и пътя към тях да поемеш.

Тоз път е трънлив, към незнайното води
и крива е всяка пътека,
която с лъжи те примамва, уви,
към бързи и лесни успехи.

По пътя ще срещнеш ти много беди,
бори се! Да не забравяш,
че чака те нещо голямо, преди
да мислиш да се предаваш!

Достатъчно дълго си чакал, нали
в сърцето  любов да откриеш,
да зърнеш лицето любимо и ти
да искаш да го закриляш.

Достатъчно дълго си чакал, нали
да видиш как слънце изгрява
над черната пустош, над мътни води
и то да те сгрее тогава.



Отдаване

Дай радостта на преден план
и ще забравиш за тъгата.
Сълзите си изтрий. Без свян,
с усмивка посрещни съдбата.

Дай любовта на преден план
и ще забравиш самотата.
В сърцето, претворено в храм
пази като реликва свята.

Дай красота на преден план
и ще забравиш грозотата.
Ще те погали с нежна длан,
 ще ти изпълни тя душата.

Дай щедростта на преден план
и ще забравиш за отплата.
И тази всеотдайност, знай,
Човек те прави на земята.

От злобата на преден план
ти бягай като от отрова, 
за кризата във твоя свят
е най-добрата тя основа.

От страхове на преден план
пази се ти и не забравяй,
че те врагът са най-голям, 
бори се с тях, не се прекланяй!

Дай вярата на преден план
във себе си и във мечтите, 
и можеш да надминеш сам
пределите,  и висините.



  Безмълвен крясък   Безмълвен крясък, вик сподавен, вопъл, болезнено бушуващи вълни, надеждата се мъчи да не гасне, молитва нова ...